Bashkimi Evropian do të fokusohet në “dekarbonizimin” e ekonomisë së tij në një përpjekje për ta bërë veten konkurrues me SHBA-në dhe Kinën, tha nëpunësja më e lartë civile e bllokut, Presidentja e Komisionit Evropian, Ursula von der Leyen.
Duke iu drejtuar Parlamentit Evropian më 27 nëntor, ajo pranoi se Evropa kishte rënë ndjeshëm prapa kolegëve të saj ndërkombëtarë, siç përshkruhet në raportin e shtatorit nga ish-kreu i Bankës Qendrore Evropiane Mario Draghi mbi të ardhmen e konkurrencës evropiane.
Von der Leyen vazhdoi të thoshte se ajo dhe kolegët e saj do ta kthenin këtë rënie duke trefishuar objektivat “gjelbër” të bllokut, duke renditur “dekarbonizimin” si një nga tre shtyllat kryesore të “Busullës së saj të Konkurrencës”.
“Dua të jem e qartë: Ne duhet dhe do të qëndrojmë në rrugën e synimeve të Marrëveshjes së Gjelbër Evropiane. Por nëse duam të jemi të suksesshëm në këtë tranzicion, duhet të jemi më të shkathët dhe të shoqërojmë më mirë njerëzit dhe biznesin gjatë rrugës”, tha ajo.
“Kjo është arsyeja pse ne do të paraqesim Marrëveshjen e pastër industriale brenda 100 ditëve të para të mandatit të [presidencës së komisionit].”
Ajo u ankua gjithashtu për atë që tha se ishte mungesa e mbështetjes në dispozicion për start-up-et e teknologjisë së BE-së, duke pretenduar se blloku kishte po aq sa SHBA-ja, por se atyre u mungonin burimet e nevojshme ekonomike për t’u bërë të zbatueshme.
“Ne jemi afërsisht po aq të mirë sa SHBA-ja në krijimin e bizneseve fillestare. Por kur bëhet fjalë për rritjen e shkallëve, ne po bëjmë shumë më keq se konkurrentët tanë,” pohoi ajo.
“Një start-up nga Kalifornia mund të zgjerohet dhe të mbledhë para në të gjithë Shtetet e Bashkuara. Por një start-up në Evropë duhet të përballet me 27 barriera të ndryshme kombëtare. Ne duhet ta bëjmë më të lehtë rritjen në Evropë.”
Von der Leyen tha se vendimi i saj për të emëruar një Komisioner të ri për Fillesat, Kërkimin dhe Inovacionin ishte dëshmi se blloku së shpejti do të përparonte në këtë çështje.
Pretendimi i presidentit të komisionit se “dekarbonizimi” ishte mënyra më e mirë përpara erdhi në mes të deindustrializimit në rritje të vendeve anëtare të BE-së.
Vendi i saj, Gjermania, është goditur veçanërisht rëndë, me prodhuesit vendas si Volkswagen që njoftuan se do të mbyllnin disa fabrika për shkak të kostove të larta të energjisë, mungesës së fuqisë punëtore në dispozicion dhe tensioneve tregtare me Kinën.
Prodhuesi gjerman i çelikut ThyssenKrupp ka njoftuar gjithashtu se do të heqë 11,000 vende pune deri në vitin 2030 për arsye të ngjashme, ndërsa Northvolt – i parë prej kohësh si drita e shndritshme e Evropës në sektorin e baterive EV – informoi mediat më 25 nëntor se do të shpallte falimentimin në një lëvizje të vendosur për të. i kushtoi BE-së qindra milionë euro në taksapaguesit.