A mund ta kapërcejë Evropa krizën e turizmit masiv?

Protestat kundër turizmit të vitit të kaluar tërhoqën vëmendjen globale. Këtë verë, tensionet janë rikthyer – por edhe idetë për të rregulluar sistemin.

Mijëra njerëz kanë dalë në rrugë në Ishujt Kanarie këtë vit për të protestuar kundër turizmit masiv. Tani, një valë e re protestash kundër turizmit është planifikuar në të gjithë Evropën Jugore më vonë këtë verë. Mund të faleni nëse mendoni se asgjë nuk ka ndryshuar që nga viti i kaluar kur zhgënjimi për qytetet e mbipopulluara, çmimet në rritje të shtëpive dhe sjellja e keqe e udhëtarëve shpërthyen në zemërim publik.

Ndryshimi në industrinë e turizmit është shpesh i ngadaltë, duke kërkuar konsensus nga një gamë e gjerë palësh të interesuara, si dhe kohë për të zbatuar skemat. Por po shfaqen shenja progresi. Në të gjithë Evropën, një mori iniciativash të reja synojnë të balancojnë turizmin me nevojat e banorëve vendas – duke adresuar presionet mjedisore, sociale dhe ekonomike të krijuara nga mbiturizmi.

Falë titujve kritikë dhe ndërgjegjësimit më të madh për çështjet, udhëtarët po bëhen gjithnjë e më të vetëdijshëm për ndikimin e tyre. Ndërkohë, komunitetet lokale kanë rritur presionin mbi autoritetet për të ndërmarrë veprime kuptimplote. Ja se si po reagojnë tre destinacione me ide të reja për një sezon udhëtimi më të qëndrueshëm.

Zvicra: Investime në trena dhe taksa

Rrjeti kombëtar i trenave të Zvicrës do të funksionojë tërësisht me energji hidroelektrike këtë vit, si pjesë e strategjisë së saj të re Swisstainable që synon të shpërndajë turizmin në mënyrë më të barabartë në të gjithë vendin dhe kalendarin. Me sezonet e skive të kërcënuara nga rritja e temperaturave dhe akullnajat e saj të ndjeshme ndaj shembjes – siç u pa në tragjedinë e fundit në Blatten – Zvicra e di shumë mirë rëndësinë e balancimit të turizmit dhe mjedisit. Kombi pa dalje në det po përqendrohet në transportin publik; ka disa nga malet më të arritshme nga transporti publik në botë, me trena malorë që shërbejnë majat e tyre për më shumë se 150 vjet. Uebfaqja e Swisstainable ofron 33% zbritje në transportin publik kur rezervoni një hotel Swisstainable të çertifikuar për qëndrueshmëri, ose 25% zbritje për çdo qëndrim në një hotel Swisstainable.

Përveç kësaj, fushatat me Roger Federer po shtyjnë përpara udhëtimet jashtë sezonit, duke treguar se si është vendi përtej sezonit të skive dhe ecjeve verore. Teleferikët e skive në të gjithë vendin do të funksionojnë për periudha më të gjata dhe hotelet sezonale gjithashtu do të zgjasin datat e hapjes së tyre, duke e bërë Zvicrën më të arritshme gjatë gjithë vitit.

Ndërsa Zvicra nuk është në 10 destinacionet më të mbi-turistike të Evropës (Zante, Istria dhe Fuerteventura kryesojnë listën, sipas një raporti të kohëve të fundit të Which?), ajo përballet me presion në vende të nxehta si qyteti i pasur me ujëvara i Lauterbrunnen dhe Liqeni Brienz, ku u xhirua drama koreane e Netflix Crash Landing on You. Sipas një sondazhi të vitit 2024, vendasit e konsiderojnë turizmin në Instagram – një konsum sipërfaqësor, të drejtpërdrejtë të kulturës dhe jetës lokale – një problem të veçantë.

“Ne bëhemi të famshëm për udhëtimet me avionë – por jo në një mënyrë të mirë”, tha Alexander Herrmann, Drejtor i Turizmit në Mbretërinë e Bashkuar dhe Irlandë, Zvicër. “Mund të të gjejë të papërgatitur kur mbërrijnë një numër i madh njerëzish. Mënyra se si e menduam është: si mund të përfitojmë pak, duke përdorur [numrat e vizitorëve] për të ndërtuar infrastrukturë, tualete dhe parkim? Ndodhi shumë shpejt dhe duhet të gjesh një mënyrë për të menaxhuar situatën.”

Zgjidhjet e Turizmit të Zvicrës përfshijnë një taksë turizmi prej 5 CHF (4.50 £) për këdo që viziton skelën e paraqitur në dramën koreane, me para që shpenzohen për mirëmbajtjen dhe infrastrukturën lokale; plus një parking të ri makinash jashtë Lauterbrunnen që lidhet me një lidhje të lehtë treni në qytet dhe ujëvarat e tij, duke ndihmuar kështu fluksin e turistëve në rrugën e mbingarkuar me një drejtim.

Mesazhi i tyre: eksploroni jashtë sezonit dhe me transport publik; dhe përgatituni të paguani më shumë për vendet më të njohura.

Spanja: Përdorimi i të dhënave për të ridrejtuar turistët

Spanja ka qenë në qendër të pjesës më të madhe të debatit mbi mbiturizmin gjatë dy viteve të fundit dhe vazhdon të jetë jashtëzakonisht popullore si destinacioni numër një për turistët britanikë në vitin 2024 dhe vendi i dytë më i vizituar në Evropë. Por mes shqetësimit në rritje për mbiturizmin – veçanërisht në Ishujt Kanarie dhe Baleare – vendi po vepron shpejt.

Që këtë vit, ajo ka bërë thirrje për heqjen e gati 66,000 listave të parregulluara të Airbnb dhe ka tërhequr fushatat e influencuesve në mediat sociale që sjellin turistë selfie në plazhet e saj të vogla dhe lehtësisht të mbingarkuara. Dhe ka më shumë.

“Ne po punojmë me një model turizmi të qëndrueshëm që udhëheq me teknologji inteligjente”, tha Jessica Harvey, drejtuese e shtypit në Zyrën Spanjolle të Turizmit. “Ne kemi zhvilluar një platformë dixhitale që monitoron se sa njerëz janë në plazhe, si dhe cilësinë e ajrit, temperaturat e detit, motin dhe madje edhe kandil deti në ujë.”

Informacioni mund të aksesohet nga zyrat e turizmit dhe hotelierët përmes një aplikacioni Smart Destinations, duke i ndihmuar ata – dhe për këtë arsye vizitorët – të marrin vendime më të zgjuara se ku të shkojnë dhe çfarë të bëjnë.

Është një nga disa iniciativa që po ndërmerren në Spanjë, ku Harvey thotë se vetëm pesë rajone të vendit – Ishujt Kanarie, Ishujt Balearik, Valencia, Katalonja dhe Andalucia – marrin 85% të vizitorëve. Operatorët turistikë dhe agjentët e udhëtimit po prezantohen në rajone të reja për të shmangur bllokimet në vendet e njohura; dhe taksat turistike që ulen për qëndrime më të gjata kanë hyrë në lojë në disa zona, duke përfshirë Ishujt Balearik, duke përfituar ata që qëndrojnë më gjatë.

Qeveria po investon gjithashtu shumë në trashëgiminë kulturore përmes iniciativës së saj Paradores of Spain, një zinxhir hotelesh luksoze në pronësi të shtetit që përdor ndërtesa historike si kështjella dhe shtëpi të mëdha për të tërhequr udhëtarë përtej plazhit.

“Ne duam t’i mirëpresim të gjithë,” tha Harvey. “Ne thjesht duam ta zhvendosim modelin e turizmit për ta bërë atë më të qëndrueshëm në planin afatgjatë.”

Berlini: Shpërblimi i turistëve të qëndrueshëm

Pas nismës CopenPay të vitit të kaluar në Kopenhagen – e cila është zgjeruar dhe përmirësuar për verën e vitit 2025 – Berlini po zhvillon grupin e vet të shpërblimeve për turistët e qëndrueshëm.

“Qëllimi është të përdoren stimuj të synuar për ta bërë sjelljen e qëndrueshme më tërheqëse për mysafirët,” shpjegoi Sabine Wendt, CEO e visitBerlin. “Këto mund të përfshijnë ture falas me guidë, zbritje ose hyrje në atraksione nëse mysafirët tanë të Berlinit marrin pjesë në fushata mbjelljeje ose mbledhjeje mbeturinash vitin e ardhshëm.”

Berlini po i shtyn përpara kredencialet e tij të gjelbra përmes fushatave të influencuesve dhe një drejtorie në rritje të hoteleve ekologjike, dyqaneve të suvenireve të qëndrueshme dhe shtigjeve për biçikleta. Autoriteti i turizmit ka zhvilluar gjithashtu një koncept të pazakontë qyteti 15-minutësh, që do të thotë se hotelet pjesëmarrëse kanë gjithçka që ju nevojitet brenda 15 minutash në këmbë ose me biçikletë, duke i ndihmuar udhëtarët të ulin gjurmën e tyre ndërsa eksplorojnë zonën si një vendas.

Po fluturimet dhe udhëtimet me anije?

Pavarësisht këtyre përpjekjeve premtuese, dy gjëra mbeten të pazgjidhura: udhëtimi ajror dhe udhëtimet me anije. Edhe strategjitë më të menduara për destinacionet nuk mund të kompensojnë ndikimin e rritjes së mbërritjeve turistike nga deti dhe ajri. Pa kufizime në numrin e vizitorëve, vendet më të njohura të Evropës ka të ngjarë të vazhdojnë të ndiejnë presion – dhe protestat ka të ngjarë të vazhdojnë.

“Do të ketë demonstrata kundër turizmit në Spanjë këtë verë,” tha Harvey. “Zgjidhjet kërkojnë kohë që të funksionojnë. Komunikimi është çelësi: duhet të kuptojmë pse po ndodhin këto gjëra. Nuk drejtohet te turistët britanikë – ka të bëjë me sigurimin që cilësia e jetës së vendasve të mos ndikohet.”

“A do të flasim ende për mbiturizëm në Ishujt Kanarie pas 10 vjetësh? Le të shohim.”