Trump dhe Harris luftojnë për çështjen më të madhe të zgjedhjeve

Sarah Smith-BBC

Pas gati një viti jashtë platformës, Donald Trump u kthye në X këtë javë dhe pyeti 89 milionë ndjekësit e tij: “A jeni më mirë tani sesa kur isha president?”

Ishte një jehonë e qartë e thënies së famshme të Ronald Reganit gjatë fushatës së tij fitimtare presidenciale të vitit 1980, kur ai pyeti: “A je më mirë sot sesa ishe katër vjet më parë?”

Ky mesazh nuk është befasues. Duket si një strategji e qartë që Trump të fokusohet në ekonomi.

Kjo për shkak se sondazhet sugjerojnë vazhdimisht se është çështja për të cilën interesohen më shumë votuesit amerikanë. Një sondazh i tillë i kryer nga The Economist dhe YouGov ditët e fundit renditi “inflacionin/çmimet” dhe “punët dhe ekonominë” ndër shqetësimet kryesore të votuesve.

Ndoshta më e rëndësishmja, sondazhet tregojnë gjithashtu se votuesit janë thellësisht të pakënaqur me gjendjen aktuale të punëve.

Kjo duket si një situatë perfekte për çdo sfidues presidencial.

Por, Trump duket se po lufton për të dhënë mesazhin e tij të thjeshtë në ekonomi.

Nuk ka kaluar më pak se një muaj që kur ai ishte në skenë në Konventën Kombëtare Republikane duke u dukur i pakrahasueshëm, pasi i mbijetoi një atentati dhe ishte i lartë në sondazhet e opinionit.

Tani, ai e ka humbur atë drejtim dhe duket se ka humbur rrugën. Ndërkohë, në këndin e opozitës, Kamala Harris është duke hipur mbi një valë emocionesh dhe entuziazmi që e ka të vështirë t’i kundërshtojë.

Mënyra më e lehtë për të shpërthyer flluskën e saj do të ishte t’u kujtonte votuesve se sa të pakënaqur janë për çmimet e larta dhe ta fajësonte atë për inflacionin që ka rritur koston e jetesës gjatë kohës që ajo ka qenë përkrah Presidentit Biden në Shtëpinë e Bardhë.

Një nga arsyet pse Trump po dështon të japë atë mesazh është strategjia e fushatës së Harris për të bërë propozime në përpjekje për të ulur koston e jetesës në qendër të fushës së saj.

Në një fjalim në Karolinën e Veriut të premten, zonja Harris premtoi të zgjerojë kreditë tatimore për fëmijët, të ndihmojë njerëzit të blejnë shtëpitë e tyre të para dhe të inkurajojë ndërtimin e banesave më të përballueshme.

Ajo tha gjithashtu se shpresonte të trajtonte çmimet vazhdimisht të larta të ushqimit dhe sendeve ushqimore duke ndaluar “rritje të çmimeve” ose përfitime të tepruara të korporatave.

“Në çdo masë, ekonomia jonë është më e forta në botë,” tha ajo. “Shumë amerikanë nuk e ndjejnë ende atë përparim në jetën e tyre të përditshme.”

Joe Biden dhe Kamala Harris duhet të jenë në gjendje të mburren me disa tregues shumë të mirë ekonomikë. Ka rritje të fortë, nivele rekord të krijimit të vendeve të punës dhe këtë javë norma e inflacionit ra nën 3% për herë të parë gjatë presidencës së zotit Biden.

Por për shkak se çmimet janë ende të larta, votuesit nuk ndihen më mirë. Votuesve nuk u intereson norma e inflacionit – atyre u intereson niveli i çmimeve.

“Një bankier qendror dëshiron që inflacioni të kthehet në objektiv. Një blerës dëshiron të kthehet çmimi i tij ose i saj i vjetër, “tha Jared Bernstein, kryetari i Këshillit të Këshilltarëve Ekonomikë të Presidentit Biden, në një fjalim në korrik.

Kur bëhet fjalë për ekonominë, “vipat janë të fikur”.

“Vipat kanë rëndësi,” tha zoti Bernstein.

Pra, a do ta dëmtojë atmosfera e keqe ekonomike fushatën e Harris?

Kjo është ajo që i pyeta votuesit gjatë drekës në një vend në gjirin Chesapeake në Maryland.

Jeff Tester, i cili punon në një marinë aty pranë, tha se çmimet e larta po e dëmtojnë vërtet atë.

“Unë paguhem me orë. Unë ngrihem për të shkuar në punë çdo ditë. Unë mendoj se ju duhet ta bëni këtë për të arritur ëndrrën amerikane, “tha ai. “Por unë thjesht e di se po bëhet më e vështirë.”

Dhe ai e ka shumë të qartë se kush e sheh si përgjegjës. “Unë fajësoj demokratët. Unë besoj se politikat e tyre po e dëmtojnë njeriun që punon”, tha ai.

Çdo restorant që takova ankohej për inflacionin, por jo të gjithë bënin përgjegjës zotin Biden ose zonjen Harris.

Dan Nardo, një ndërmjetës anijesh në pension, tha se ai besonte se pandemia, çmimet e naftës, luftërat e huaja dhe çështjet e zinxhirit të furnizimit kanë të bëjnë më shumë me rritjen e çmimeve sesa presidenti i SHBA.

Miku i tij Randy Turk, një avokat në pension, më tha se ai mendonte se një administratë e re ka të ngjarë të ndiqte një rrugë të ngjashme në përpjekje për të ulur inflacionin, pavarësisht se kush fiton.

“Nuk është se një president i ndryshëm mund të bëjë vërtet kaq shumë ndryshim,” tha ai.

Ruth Igielnik, redaktore e sondazhit në Neë York Times, thotë se të dhënat e fundit që ajo ka mbledhur sugjerojnë se “votuesit i lidhën shumë ndjenjat e tyre negative për ekonominë me Joe Biden”.

Duke folur me mua në podkastin e BBC-së për Americast, ajo shpjegoi se në sondazhin e saj Trump është ende i favorizuar për ekonominë, por aty ku dikur kishte një avantazh prej 18 pikësh ndaj zotit Biden, ai tani kryeson zonjen Harris me vetëm rreth 8 pikë.

“Kjo më bën të mendoj se votuesit nuk po ia lidhin domosdoshmërisht asaj ndjenjat e tyre për ekonominë,” tha ajo.

Një sondazh i veçantë i kryer këtë javë për Financial Times dhe Shkollën e Biznesit të Universitetit të Michigan Ross tregoi se zonja Harris mban një epërsi të ngushtë ndaj Trump se kujt i besojnë amerikanët për të menaxhuar ekonominë.

Nuk është çudi që republikanët po i luten publikisht Trumpit që të fokusohet në çështjet, ekonominë në veçanti, dhe të ndalojë sulmet personale kundër zonjës Harris.

Në një fjalim këtë javë, Trump u tha mbështetësve se do të fliste për ekonominë, por luftoi për të qëndruar në temë.

“Ata thonë se është tema më e rëndësishme,” tha ai, “ata” duke iu referuar këshilltarëve dhe strategëve të tij që besojnë se kjo është linja e tij më e fortë e sulmit.

“Nuk jam i sigurt që është. Por ata thonë se është më e rëndësishmja,” shtoi ai, përpara se të vazhdonte të rendiste emigracionin, krimin dhe mënyrën se si zonja Harris qesh si çështjet kryesore. Praktikisht mund të dëgjoje menaxherët e fushatës së tij duke shkulur flokët.

“Votuesit nuk kujdesen për personalitetet apo kush po tërheq turma më të mëdha”, tha Matt Terrill, ish-shefi i shtabit për fushatën presidenciale të Marco Rubios.

“Votuesit e pavarur, të pavendosur, të luhatshëm në shtetet kyçe kujdesen për ekonominë dhe inflacionin, kështu që përqendrohuni vetëm në ato çështje thelbësore,” tha ai.

“Qëndroni të përqendruar në të folurit se si do ta bëni jetën e amerikanëve më të mirë gjatë katër viteve të ardhshme.”

Ishte në vitin 1992 kur demokrati Jim Carville shpiku sloganin “Është ekonomia, budallaqe” ndërsa ai ishte duke punuar në fushatën presidenciale të Bill Clinton.

Është këshillë që çdo fushatë që nga ajo kohë është kapur. Por Trump, këtë herë, duket se e ka jashtëzakonisht të vështirë të qëndrojë me të.

Duhet të jetë fitues për të. Në fund të fundit, sipas sondazhit të Financial Times, në përgjigje të pyetjes së tij “A je më mirë tani se sa ishe kur isha president?” vetëm 19% e votuesve thonë se janë.